Salı, Şubat 19, 2008

NY_Bodies The Exhibition


NYC South Street Seaport'taki 'Bodies' sergisine gittik bugun ailecek. Gitmeden once, sergide neyle karsilasacagimi kaba taslak ogrenmistim aslinda ama kafamda bir cok soru da yok degildi. Sergide bir suru insan bedeni, daha dogrusu cesetler vardi. Derileri disinda butun duran cesetler, tek tek organlar, kemikler, kaslar, sinirler, damarlar, hatta yaglar.. Isinla ortadan ikiye, uce, dorde kesilmis vucutlar. Inanilmaz bir sergiydi, bir tur guc gosterisi gibime geldi... Gercek olduklarindan her parcada suphe duydum, daha onceden boyle bir sey gormedigimden olacak:). Bircok insan ne kadar mide bulandirici olmadigini soylese de serginin, sonuna geldigimde icim bir hos olmustu. Yine de cok etkileyiciydi bence. Saglikli ve hastalikli organlarin karsilatirilmalari inanilmazdi diye dusunuyorum. Sonucta onlar, gerceklerin replikalari degil, ta kendileriydi. Bilim yapilan arastirmalarla ilerledikce, bulgular insanlarla paylasilsa, kucukluklerinden itibaren arastirmalar anlatilsa, ogretilse, insanlar cok daha bilincli olur ve daha az korkarlar diye dusundum hastaliklardan. Annem de insan bilmedigi seyden korkar zaten dedi, tam olarak benim dusundugum seyi soyledi yani. Kafada olusan peki bu cesetlerde nerden cikti sorusuna gelirsek... Eksi sozlukte okuduguma gore batili bir bilim kurumu, cin'deki bir hastaneye gidip, orada bulunan idam edilmis mahkumlara ait kimsenin sahip cikmadigi cesetleri almislar ve sergiyi olusturmuslar. Bu bilgiyi allahtan sergiyi gezdikten sonra ogrendim, icim bir fena mi oluyor ne?

http://www.bodiestheexhibition.com/

Hiç yorum yok: