Perşembe, Şubat 21, 2008

NY_Kendi Kendime

Bugun tek basimayim. Annemlerle kahvalti ettikten sonra (ki buraya geldigimde beri yedigim en guzel seydi bu sabah ki pancake:)


(kiskananlar catlamasin:P, toni yengemden alicam tarifi gelince istanbula, sana da yapicam en kisa zamanda ipek'cik) actim metro haritami, yurumeye basladim NY sokaklarinda. Uzun bir gorulecekler listem vardi, elemeye basladim yerleri bir bir. Zaman kisitli ya.. En sonunda Empire State'e ve Ozgurluk anitina oncelik vermeye karar verdim, tam bir turist oldum yani.

Ilk duragim New York'un 1931 yapimi 102 katli art deco gokdeleni, Empire State Building. 1972 de World Trade Center yapilana kadar dunyanin en yuksek binasi olma ozelligini korumus. 2001'de WTC'deki talihsiz olaydan beri ise, Empire State NY'nin en yuksek binasi olma ozelligini geri kazanmis. Hatta o kadar yuksek ki, kadraja da sigmazmis:).



Ikinci duragim ise, Statue of Liberty . Uzun bir sure karsidan izledim kendisini ve yanina gidip gitmemek konusunda karar vermeye calistim. Sonucta madem gelmisim buraya kadar dedim, annemleri ikna edemesemde, ben vapura biniyorum ve Liberty Island'a geciyorum. Aldim biletimi, girdim kapidan iceri. Zannediyorum biletimi kesecekler, beni vapura bindirecekler.. O kadar kolay degilmis megerse o vapura binmek. Inanilmaz birr guvenlik duvarini karsiladi beni. Saatime kadar cikarttim, soyundum dokundum. Ne o efendim, Ozgurluk anitinin dibine gidicem, bilmem kac metreden onu gorucem. Amerika'ya geldigimden beri en cok dikkatimi ceken sey, inanilmaz cesit cesit yerlerdeki guvenlik onlemleri. Haklilar tabi korkmakta, ama insan burda kafayi yer diye dusundum ben, bana bir hafta yetti mesela.



Ozgurluk Aniti konusuna geri donersek, kendisi 1886'da Fransa tarafindan Amerika'ya hediye edilmis. New Jersey tarafinda bulunsa da, New York'a ait Liberty adasinda bulunuyor. Elinde tuttugu mesale haric, tamamen bakirdan yapilmis ama havayla temasi dolayisiyla oksitlenme olmus yuzeyde ve yesermis kendisi. Bence isabet olmus:) Ustunde bulundurdugu sembollerde, yedi deniz ve kitayi isaret eden 7 oklu taci, amerika'nin kurtulus gunu olan 4th of July yazili kitabi, asagidan gozukmeyen ayaginda tasidigi kirilmis zincirleri ve tabiiki de elinde tasidi mesalesi:) Sonuc olarak kendisi baska bir ulkeden hediye olmasina ragmen Amerika'nin belli basli simgelerinden bir tanesi, onde gideni. Inanilmaz bir sekile turistlere pazarlaniyor, kim bilir onun ustunden ne paralar kazaniliyor. Bizde dovunecegimize bir an once saksilari calistirsak, yuzyillardir zaten varolan tarihi ve dogal guzelliklerimizi kullanabilmeye baslasak tam super olacak...

Hiç yorum yok: