Cumartesi, Şubat 09, 2008

Carnavale Ambrosiano Leonardo A Milano






Bu insanlar çıldırmış, kendilerini şaşırmış. Sabır kat sayıları tavan yapmış, tahammül kavramları değişmiş! Ne o, Milano'da herkesin uzun zamandır beklediği karnaval varmış.. Karnaval diyince, bende çok ciddi bir ortam beklemiyordum tamam ama yine de, daha farklı bir konseptle karşılaşmayı umuyordum, Venedik'te olduğu gibi.. Sokakta, metroda farklı tiplere, karakterlere bürünmüş insanlar her yerdeydi geçtiğimiz üç gün boyunca. Ama kostümlerden daha çok ilgilim çeken bir konu varsa, o da herkesin üstüne başına yapışmış renkli konfetilerdi diyebilirim. Aslında Mehli'nin "meydan disneyland'a benzemiş, gösteri var" mesajının üstüne kendimi Lima'dan Doumo'ya atmamla işin gerçek yüzünü daha iyi kavrayabildim. Meğerse olay kostüm ya da konfeti değilmiş.. Meğerse olay ne idüğü belirsiz sprey köpüklermiş:)!
Metro çıkışından çıkmamla karşılaştığım sahne karşısında şaştım kaldım. İnanılmaz bir insan seli, Galleria'nın önünden geçen gösteri hedeleri:), yerlerin gözükmesine engel olan konfetiler ve tabii ki, günün, çocuğun, gencin, anne-babaların, yaşlıların, herkesin eğlencesi sprey köpükler! Başta da dediğim gibi, ben böyle bir şey görmedim. Sanki Doumo meydanını doldurmuşlar, herkesi sınırsız içirmişler ve ortaya böyle bir sahne çıkmış. Herkes kardeş olmuş, hayat bayram olmuş, biri tanımadığı bir insanın kafasına, diğeri onun kulağına köpük sıkmış , hatta tamamen kaplamış. Kimsenin umru olmamış, tabi benim dışımda. Ben de, allah ben burda ne fotoğraflar çekerim şimdi diye heveslenmişim ve dakika birde nasibimi almışım:)Zoom objektifim ilk dakikada boydan boyna köpükten nasibini alınca, akıllandım tabi. Daha kötü bir şey olmadan, kendimi koruyabilmek adına olabilecek en yüksek noktayı seçerek yerleştim ve insanları izlemeye başladım ve tabi fotoğraflamaya da. Ne kadar çok hareket etmedim gibi gözükse de sonunda, aslında çok efor harcadım. İnsanların ani ve anlamsız hareketlerine karşı cephe aldım, konsantre olmak durumunda kaldım. Milano'nun bu yüzünü de gördüm ya.. Beni bir kere daha şaşırttı bu insanlar topluluğu...

Hiç yorum yok: